فایل htaccess ، یک فایل پیکربندی وب سرور آپاچی است که میتواند دسترسی به سایت یا نحوه عملکرد آن را کنترل کند. این فایل می تواند تنظیمات پیش فرض سرور آپاچی را تغییر می دهد. یک فایل htaccess به راحتی می تواند با ویرایشگر text / HTML ایجاد شود.

فایل htaccess یک فایل مخفی است. علامت “.” در ابتدای فایل htaccess آن را به یک فایل مخفی برای اهداف امنیتی تبدیل می کند.

لاگ کردن خطا های php در یک فایل :

با این کد که در فایل htaccess قرار میگیرد خطایی به کاربر نمایش داده نمی شود و خطا ها در فایلی که تعریف کردید ذخیره شده و می توان به خطاها رسیدگی کرد .

 

display no errs to user#

phpflag displaystartuperrors off

phpflag displayerrors off

phpflag htmlerrors off

# log to file

phpflag logerrors on

phpvalue errorlog /location/to/phperror.log

 

برخی کاربرد های دیگر فایل htaccess

فایل htaccess به عناوین مختلفی برای مدیریت و کنترل عملکرد وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا سعی کرده ایم چند مورد از مهمترین آن ها را به شما معرفی کنیم:

– صفحات خطای سفارشی

شما می توانید صفحات خطای شخصی(Error Page site) خود را (به عنوان مثال هنگامی که یک فایل یافت نشد) به جای صفحات خطای Bluehost ، به صورت سفارشی ایجاد کنید. این کار باعث می شود که سایت شما بسیار حرفه ای تر و جذاب تر باشد.

به عنوان مثال اگر فایل non.html را در دایرکتوری روت سایت خود دارید و می خواهید از آن برای یک خطای 404 استفاده کنید از کد ذیل در فایل htaccess خود استفاده کنید:

ErrorDocument 404 /notfound.html

 

عدم نمایش Directory Index

اگر کسی نام دایرکتوری سایت را در مرورگر خود وارد کند، لیست کامل تمام فایلهای آن دایرکتوری نمایش داده خواهد شد. این می تواند یک خطر امنیتی برای سایت شما باشد.

 

برای جلوگیری از این موضوع کد ذیل را استفاده کنید:

disable directory browsing#

   Options –Indexes

 

 

 

عنوان: لاگ کردن خطا های php

منبع: مشاوره و حل مشکلات کامپیوتری و موبایلی ام سی