یک لینک ناشناس رو باز کردم هک شدم؟

سلام من با باز کردن یک لینک وقتی وارد سایت شدم چیزی نمایش نداد به من ولی به شدت سیستم ام کند شد انقدر کند شده بود که ۱۵ دقیقه طول کشید تا بتوانم مرورگر را ببندم وبعدش باز هم سیستم ام کند شد تا اینکه خاموش و روشن کردمش درست شد
سوالم اینه آیا من هک شدم؟
اطلاعاتم به سرقت رفته؟
توروخدا راستشو بگید واینکه اون لینک رواز تلکرام برام فرستاده بودن.

 

پاسخ:

با سلام و درود دوست گرامی
اولا به هیچ عنوان لینک های ناشناس و نامعتبر رو باز نکنید
دوما اگر مجبور شدید باز کنید حتما قبلش از انتی ویروس اسمارت اینترنت سکیوریتی نود۳۲ و یا بسته امنیتی توتال ۳۶۰ سکیورتی استفاده نمایید
سوما سیستم شما توسط یک سری کرم های اینترنتی مختل شده و با این توصیف ک شما داشتید بعید میدونم هک شده باشیدولی همیشه امنیت ۱۰۰ درصدی نیست گفتم درجریاان باشید
چهارما درصد اینکه اطلاعاتتون به سرقت رفته خیلی کمه زیرا شما سریع متوجه شدید و سیستم رو خاموش و روشن کردید
پنجما باید بررسی بشه شاید سیستم شما در اون لحظه منابع کافی نداشته و یا داغ شده پردازنده که سیستم کند شده این موارد هم باید بررسی بشه
ششما از این به بعد بیشتر در وب گردی های خود دقت نمایید لینک ناشناس باز نکنید و حتما انتی ویروس اورجینال تهیه نمایید
و در نهایت پیشنهاد میکنم حتما از بخش وبلاگ سایت مقالات امنیتی کوتاه را مطالعه کنید موفق باشید.