چرا باید از آنتی ویروس بهره بگیریم؟این مقاله چرا نیاز به آنتی ویروس داریم مخصوص تمام کاربرانی که کامپیوتر دارن می باشد با هر نوع سیستم عاملی از جمله ویندوز و مک و...

شما هم مثل من شاید به این فکر باشید که من که تمام نکانت امنیتی رو که بلدم رعایت میکنم اما بازم کامپیوترم ویروسی میشه علت چیه ؟ شما هم نمیدونید اما من میدونم علت اینه که شما تمامی موارد امنیتی و ویروس های روز دنیا رو نمیشناسید اما آنتی ویروس اورجینال با بروز ترین دیتابیسی از باگ های امنیتی و ویروس روز به شما در تشخیص آسیب ها و ویروس ها کمک شایانی میکنه.

اگر کمی بیشتر فکر کنید میبینید که بعضی از دانشجویان رشته های ریاضی ،روانشناسی و کامپیوتر و... برای نوشتن پایان نامه خود ازآفیس یا همان Microsoft Word هم استفاده میکنند. برای این نوع افراد از جامع باید گفت آنتی ویروس هیچ جایی در کامپیوترشان ندارد:)

 چرا که اصلا برایشان مهم نیست که آنتی ویروس چیه واصلا به چه چیزی نیاز دارد. و معمولا بدون خواندن هیچ پیامی رو گزینه OK یا Accept در سیستم شان کلیک میکنند. پس در نهایت مجبور به پرداخت هزینه ای برای نصب مجدد ویندوز میشوند.

مقصود از این مقاله ما افرادی میباشد که حداقل نکات امنیتی در کار با کامپیوتر را رعایت میکنند.

دارا بودن اطلاعات کافی درامنیت  و استفاده نکردن از آنتی ویروس

بعضی از کاربران حرفه ای یا نسبتا حرفه ای کامپیوتر فکر میکنند با داشتن دانش کافی در زمینه امنیت اطلاعات رایانه ای خود میتوانند از خطرات احتمالی(نفوذ،باج افزار،ویروس ها،کرم های اینترنتی) بدون استفاده از آنتی ویروس جلوگیری نمایند.

البته میشه گفت که با رعایت نکات امنیتی از قبیل عدم دانلود نرم افزارهای غیر ضروری یا وارد نشدن به هر سایت و یا غیر فعال نمودن پلاگین های که دارای ضعف های امنیتی میباشند (مثل Java در مرورگر ها) میتوان امنیت ویندوز را تا حدی حفظ کرد. اما بازهم کافی نمیباشد. چرا که هر روزه هکرها و نفوذ کنندکان روشهای جدیدی را برای نفوذ به سیستم های امنیتی پیدا میکنند. همچنین ویروس نویس ها هم باگ های جدید را در سیستم عامل ها و نرم افزارها و … پیدا میکنند و طبق ضعف های پیدا شده، ویروس خود را منتشر میکنند. پس اتکا کردن به دانش فردی خیلی عاقلانه نیست. زیرا هر نرم افزار یا سیستم عامل توسط یک گروه توسعه داده شده و توسط یک گروه دیگر مشکلات امنیتی آن پیدا میشود.

 

استفاده نکردن از آنتی ویروس شامل چه مواردی میشود

بگزارید به زبان ساده تر بیان کنم، اگر میخواهید از آنتی ویروس استفاده نکنید پس نباید فایلهای نصبی که با آنتی ویروس اسکن نشده اند را اجرا کنید. چرا که ممکن است به انواع فایل های مخرب مثل Worm , Trojan , Virus و … آلوده شده باشد. پس نباید هر فایل متنی مثل Word را اجرا کنید چرا که ممکن است به ویروسهای Macro آلوده شده باشند. پس نباید وارد هر سایتی شوید چرا که ممکن است از ضعف پلاگین های موجود در مرورگر ها یا خود مرورگر ها برای انتقال انواع Rootkit , Trojan , Keylogger و … استفاده کنند. یا کلا نباید به اینترنت وصل بشوید. چرا که ممکن است توسط هکرها مورد حمله MIMA واقع شوید و دهها علت دیگر که هر کدام از آنها برای سرقت یا خراب شدن سیستم عامل شما کافی میباشد. اگر موارد بالا را رعایت کنید نیاز به نصب آنتی ویروس هم ندارید خیالتان راحت.

 

آنتی ویروس سنگین میباشد و کند میکند سیستم مرا

یکی از بهانه های رایج که خیلی از کاربران ویندوز برای نصب نکردن آنتی ویروس می آورند کند شدن سیستم است. این مورد در گذشته علت خوبی برای نصب نکردن آنتی ویروس بود چرا که با نصب آنتی ویروس کامپیوتر بیش از ویروسی شدن کند میشد. به همین خاطر نصب آنتی ویروس خیلی معقولانه نبود. 

اما با کامپیوتر های امروزی دیگر چنین مشکلی وجود نخواهد داشت اگر هم مشگل شما پابرجاست بهتر سیستم کامپیوتری خود را ارتقا دهید. البته کامپیوتر خیلی از کاربران هم دارای سخت افزار ضعیف است و با نصب آنتی ویروس دیگر جایی برای دیگر برنامه ها نمی ماند. اما کامپیوترهای ضعیف هم میتوانند از Windows Defender یا Microsoft Essential Security استفاده کنند. این آنتی ویروس با استفاده از کمترین منابع سخت افزاری امنیت قابل قبولی را ارائه میدهد.

درکل استفاده از آنتی ویروس اورجینال و دریافت بروز رسانی های امنیتی آن هرهفته یک بار الزامی می باشد اگر کسب و کار سازمانی و شرکتی دارید بهتر است نصب کنید موفق باشید همگی.

 

 

 

عنوان: چرا باید از آنتی ویروس بهره بگیریم؟

منبع: مشاوره کامپیوتر و موبایل ام سی