آموزش عملی راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی بدون سرمایه! چگونه بدون سرمایه از اینترنت می‌توان به پول رسید؟
در زمان کم بدون هزینه به درآمد میلیونی(و شاید بیشتر از میلیون) برسید. " کسب درآمد در منزل بدون سرمایه" "کار پاره‌وقت و مخصوص خانم‌های خانه‌دار و یا بیکار با درآمد بالا"
قطعا شما هم با دیدن این جملات و مشابه آن‌ها به فکر فرورفته‌اید که آیا واقعی و حقیقی هستند. حتی ممکن که پا را فراتر گذاشته و خودتان تصمیم بگیرید که از طریق اینترنت و دنیای مجازی به رؤیای داشتن ثروت زیاد جامه عمل و یقین بپوشانید.
بی‌تردید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این‌که اصلا راهی هست برای کسب درآمد از اینترنت؟؟ چگونه از اینترنت  کسب درآمد کنم؟
جواب بله است؛ این سؤال نقطه عطف و شروع شما برای آموزش، تحقیق و بررسی خواهد بود. چون صرف یک جستجوی ساده در گوگل و سر زدن به سایت‌های مختلف با شعار "کسب درآمد از اینترنت" به خواسته خود نخواهید رسید.
فراگیر شدن کسب‌وکارهای اینترنتی باعث به وجود آمدن مشاغل اینترنتی زیادی شده است، اما بهترین، سودآورترین و مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به کسب درآمد از اینترنت، راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی توسط خود شما خواهد بود.
  در ادامه مطلب آموزش قدم‌به‌قدم راه‌اندازی و شروع یک کسب‌وکار اینترنتی بیان‌شده است.
پس با ما همراه شوید.

 

قدم اول از اقدام مورد نیاز برای شروع

شناخت توانایی، بازار و نیاز مردم

در درجه اول باید تکلیف خودتان را مشخص کنید که قرار است به‌وسیله چه چیزی کسب درآمد کنید؟ اینکه مردم برای کدام محصول و یا ارائه چه خدماتی حاضر هستند پول بپردازند؟
اگر توانایی و تخصص خاصی دارید می‌توانید از آن استفاده و با شیوه‌ای نوین کسب درآمد کنید. در غیر این صورت بهتر است به دنبال ایده‌های کسب‌وکار اینترنتی جدید و یا راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات باشید.
جستجو در نتایج موتورهای جستجو، سایت‌های پرطرفدار و انجمن‌های گفتگو در این راه به شما کمک زیادی می‌کنند.
بنابراین راز موفقیت یک کسب‌وکار اینترنتی شناسایی بازار و بررسی آن است تا بر اساس نتایج کالا یا خدمتی را برای فروش انتخاب کنید. در غیر این صورت احتمال شکست در کارتان زیاد خواهد بود.
آنالیز و بررسی سایت‌های رقیب در این راه منطقی به نظر می‌رسد. با این کار ساختار سایت، محتواها، نوع ارائه محصول و خدمات به مشتریان و غیره را به دست می‌آورید که در ادامه راه بسیار کارگشا خواهد بود.

 

قدم دوم

طراحی سایت

اصلی‌ترین و محورترین مرحله در راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی موفق، داشتن یک سایت هست.
درواقع وب‌سایت، شرکت یا فروشگاه شما محسوب می‌شود و قرار است در آنجا مشتریان وارد و خرید کنند. پس زیبایی درعین‌حال ساده بودن و راحتی کار با آن بسیار مهم است.
برای راه‌اندازی و طراحی سایت می‌توانید از اشخاص و سایت‌های خبره در این کار استفاده کنید و یا خودتان طراحی وب‌سایت را طراحی و راه‌اندازی کنید.

 

مراحل راه‌اندازی و طراحی سایت برای کسب‌وکار اینترنتی

مرحله اول:

انتخاب دامنه و هاست

دامنه یا دامین همان اسم مغازه شما است که با آن شناخته می‌شوید. در انتخاب نام بسیار دقت کرده و وقت بگذارید. زیرا پس از ثبت امکان تغییر وجود ندارد.
وب‌سایت شما را قرار است توسط یک شرکت میزبانی شود و سیستم مدیریت محتوای بر روی آن نصب شود که به آن هاست میگویند. برای هاست خساست خرج ندهید و برای کیفیت، سرعت و پشتیبانی خوب هزینه کنید البته برای سایت های فروشگاهی.

 

مرحله دوم:

انتخاب روش ایجاد ساخت

در کل طراحی سایت با روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد که با توجه به هزینه و امکاناتی که از وب‌سایت خود انتظار داریم، یکی را انتخاب می‌کنید
پیشنهاد می‌کنم از سایت ساز وردپرس استفاده کنید. چون یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا که آماده و رایگان است. پشتیبانی از زبان فارسی، عدم نیازی به دانش برنامه‌نویسی، افزونه‌های مختلف سبب شده که وردپرس بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهای اینترنتی باشد و صد البته باید به این نکته توجه کنید که اگر وب سایت شما کوچک است یعنی کسب و کار کوچکی دارید میتوانید از وردپرس به راحتی استفاده نمایید اگر کسب و کار شما بزرگ می باشد انتظار میرود که از سیستم های مدیریت محتوای شخصی و کاملا استاندار تر توسط یکی از فریمورک های بزرگ استفاده نمایید که برای اینکار نیاز به هزینه برای برنامه نویس می باشد تا یک سیستم مدیریت محتوای شخصی و کاملا استاندار برای شما پیاده سازی شود.

 

مرحله سوم:

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر از ورد پرس برای طراحی سایت خود استفاده کنید، با نصب یک افزونه فروشگاه ساز تمام‌ کارها از سفارش تا تحویل به مشتری را به‌صورت خودکار می‌توان انجام داد.
ووکامرس افزونه فروشگاه ساز برای فروش محصولات و خدمات اعم از فیزیکی و دانلودی به کار می‌آید.
اما اگر در فروشگاه اینترنتی شما فقط محصولات به شکل دانلودی عرضه می‌شوند، افزونه EDD گزینه مناسب‌تری است.

 

مرحله چهارم:

ایجاد درگاه پرداخت آنلاین و اینترنتی

بهتر اینکه شما برای جلب اعتماد مشتری حق انتخاب برای پرداخت پول را به خود او بدهید. یکی از روش‌ها وجود درگاه اینترنتی که باید به بانک مراجعه کرده و تقاضا بدهید‌.
اما ساده‌ترین راه استفاده از سایت‌های واسطه که با برداشت درصد کمی از مبلغ این کار را به‌راحتی و بدون دردسر انجام می‌دهند.

 

قدم سوم

تولید محتوا و بازاریابی

در گام قبلی فروشگاه شما آماده شد و اکنون باید محصولات خود را در آن بچینید.
محصولات همان محتواها هستند که شامل عکس، متن، ویدئو، پادکست و غیره هستند.
تولید محتوای فوق العاده و دست‌اول با ایده‌های خلاقانه در جذب مشتری بسیار کارساز است. همچنین اگر در آن‌ها اصول سئو نیز رعایت شود، گوگل از سایت شما استقبال کرده و در صف اول انتخاب برای کاربرانی که به محصولات شما نیاز دارند، قرار می‌دهد.
ازاینجا به بعد باید با انواع تبلیغات اینترنتی سایت خود را معرفی کرده و با استفاده از روش‌های بازاریابی اینترنتی درصدد جذب مشتری برای کسب‌وکار اینترنتی خود باشید.
بازاریابی محتوا یک ابزار بسیار کارآمد و نوین در بالا بردن ترافیک حتی در سایت‌های پرطرفدار و پردرآمدی مانند دیجی کالا است. در این شیوه تبلیغاتی شما با استفاده از تهیه محتوا و مقالاتی آموزشی و کاربردی به مشتری کمک می‌کنید تا انتخاب بهتری داشته باشد.
درواقع نیاز نیست شما به دنبال مشتری رفته و هزینه زیادی برای تبلیغات بپردازید. آن‌ها خودشان به سمت شما می‌آیند.

 

جمع‌بندی و سخن آخر

در این مقاله سعی شد در سه فاز، مراحل شروع کسب‌وکار و اینترنتی و راه‌اندازی یک سایت و فروشگاه اینترنتی را به‌طور ساده بیان شود. اما واقعیت این‌که هر کدام از مرحله‌ها مستلزم فراگیری آموزش تجارت الکترونیک است. شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزش کسب‌وکار اینترنتی رایگان در سایت مهارت‌های لازم را بدون پرداخت هزینه یاد بگیرید. همچنین با خرید و دانلود کتاب انواع مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی، ایده‌های با درآمد بالا برای شروع کسب‌وکار اینترنتی به دست آورده و به ثروت بالایی برسید.

امیدوارم توانسته باشم در این مقاله به شما کمکی کرده باشم بازدیدکننده گرامی از شما نیز تقاضا میشود از دیگر مطالب آموزشی جذاب سایت ما نیز دیدن فرمایید.

 

 

 

عنوان: شروع کسب ‌وکار اینترنتی مطمئن

منبع: حل و مشاوره کامپیوتر و موبایل ام سی