همه کارآفرین ها(چه کارآفرین های مشاغل اینترنتی چه غیره) بعد از راه‌اندازی کسب‌وکار خود چه به صورت سنتی و چه آنلاین، به دنبال جذب بیشتر مشتری و افزایش فروش خود هستند که در این راه یا خود شخصاً اقدام کرده و یا با استخدام بازاریاب اینترنتی و حضوری به سعی افزایش فروش دست پیدا می‌کند.البته در هر حال شما به عنوان یک کارآفرین یا بازاریاب باید با جدیدترین تکنیک‌ها و روش‌های مؤثر و اثبات‌شده در زمینه افزایش فروش آگاه باشید تا با کمک تجربه افراد موفق و به کار گیری آن‌‌ها در حرفه‌ خود به اهدافتان دسترسی پیدا کنید.
*مرجع کامل داستان های کوتاه و پندآموز،کودکانه هوش شنوا*

۸ تکنیکال مؤثر و برتر در افزایش فروش

- تعیین اهداف هوشمندانه)برای افزایش فروش)
-  آشنایی کامل با جزئیات
- ارزش‌گذاری درست
- رفع نیاز مشتری
- شخصیت شناسی اشخاص
- هدیه دادن به جای تخفیف(مهم)
- ارتباط با مشتریان(دائمی)
- استفاده از انواع شیوه‌های نوین تبلیغاتی(بروز)

 

هدف‌گذاری هوشمندانه

اولین تکنیکال مؤثر در افزایش فروش این است که قبل از هر اقدامی، برای خود و یا تیم بازاریابی هدف‌های دقیق در بازه‌های زمان مشخص تعریف کنید. به طور مثال در مدت زمان ۳ ماه، محصول  فلان را در سطح منطقه w به میزان n تا به فروش برسانیم. در این نوع هدف گذاری، همه چیز به طور واضح بیان شده که می‌توان پس از طی زمان لازم، به بررسی و مقایسه عملکرد خود یا افراد گروه پرداخت. همچنین در صورت داشتن کارمند در زمینه فروش، می‌توان با تعیین پورسانت‌ها و پاداش‌های مناسب پس از تحقق هر هدف معین، انگیزه و اشتیاق آن‌ها را هر چه بیشتر کرد که در افزایش فروش بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

شناخت محصول یا خدمت

واضح است تا خود شما محصول را به طور کامل نشناسید نمی‌توانید اطلاعات جامع و درستی به مشتریان بدهید و نمیتوانید افزایش فروش بیشتری داشته باشید. وجود فضاهای مجازی(تلگرام و اینستاگرام و غیره) و انواع روش‌های تبلیغاتی نوین رقبای شما را بسیار مجهزتر کرده است. بنابراین نمی‌توان با دانستن نام و کاربرد یک کالا، انتظار خرید مشتری داشت. دقت فرمایید بلکه باید با بیان مزایا، معایب و تمامی خصوصیات جنس به طور غیرمستقیم او را متقاعد به خرید نمایید. اما فراموش نکنید که اصل را بر ساده‌گویی و کوتاهی توضیحات خود بگذارید تا افزایش فروش رو داشته باشید.

 

 تعیین قیمت اصولی برای فروش بیشتر

حتما برای محصول خود ارزش قائل باشید. این بدین معنا نیست که قیمتی نجومی و بالا بر روی آن گذاشته و با دادن تخفیف‌های زیاد سعی در افزایش فروش داشته باشید. بلکه برای محصولتان باید قیمتی آگاهانه و اصولی انتخاب نمایید. همیشه یک کالای گران نشان‌دهنده کیفیت بالا نبوده و بالعکس محصول ارزان از نظر مشتری گاهی به منزله جنسی فاقد کیفیت و بی‌ارزش جلوه می‌کند. یک تکنیک جدید و نوین در تعیین قیمت، بازی با اعداد است. مثلاً به جای اینکه برای محصولی مبلغ 2۰۰۰ تومان(بیست هزار ریال)، تعیین کنید آن را 2900 تومان در نظر بگیرید‌. طبق اصول روانشناسی، تعداد صفرها بر اعصاب و روان مشتری تأثیر منفی می‌گذارد و او را از خرید منصرف می‌کند و در نتیجه افزایش فروش نخواهید داشت.

 

نیاز مشتری رو دانستن

در شیوه‌های قدیمی بازاریابی، ملاک فروشنده فقط بیان مزایا و برتری محصول نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار بود. اما در تکنیک‌های نوین افزایش فروش، فروشنده به دنبال رفع نیاز مشتری خود است و تمام تلاشش را به کار می‌برد تا بتواند گره‌ای از کار او باز کند. به طور مثال برای فروش یک کفش، معرفی مدل و جنس آن به تنهایی کافی نیست بلکه نیاز است تا با مشاوره دادن به مشتری کفشی مناسب کاربرد او در زمینه پیاده‌روی یا عروسی انتخاب کرد. این روش در بازاریابی اینترنتی بسیار جوابگو است و می‌توان با استفاده از تکنیک "محتوا پادشاه است" فروش خود را چند برابر کرد.

 

آشنایی با اصول روانشناسی افزایش فروش

یک تکنیک مؤثر و کاربردی در افزایش فروش، شناخت افراد مختلف و شخصیت آن‌هاست تا بتوان از طریق آن برای هر فرد نسخه جداگانه برای فروش پیچید. مسلماً متقاعد کردن فردی با شخصیت خشک و جدی با یک انسان شوخ‌طبع و امروزی بسیار متفاوت خواهد بود. بنابراین یک بازاریاب و فروشنده حرفه‌ای با کمک اصول ابتدایی روانشناسی و شناخت اشخاص، می‌تواند میزان فروش بیشتری داشته باشد.

 

هدیه بدهید به جای تخفیف

از گذشته تا به حال، تخفیف جایگاه ویژه‌ای در افرایش فروش داشته‌اند. اما در تکنیک‌های نوین معادل مبلغ تخفیفی برای خریدار اشانتیون و کالای هر چند کوچک در نظر می‌گیرند. در واقع با شعار یکی بخر دو تا ببر میزان فروش را بالا می‌برند. در بازاریابی اینترنتی می‌توان با آموزش رایگان، تهیه نسخه دمو، کتاب الکترونیکی pdf یا محتوایی رایگان به این مسئله دست یافت. همچنین طبق تقویم برای مناسبت‌های خاص، جشنواره‌ای با جوایز خاص طراحی کنید و چنانچه امکانش باشد با طرح یک مسابقه به مشتریان و خریداران خود جایزه اهدا کنید رایگان.

 

پشتیبانی مشتریان (دائمی)

 در حالت کلی، مشتریان شما در یکی از سه دسته جدید، قدیمی و فعلی هستند که بالطبع برای جذب مشتریان جدید نیاز به زمان و انرژی زیادی دارید. مشتریان فعلی را هم می‌توانید با دادن پیشنهاد‌ها متنوع و مرتبط به خرید بیشتر تشویق کنید. زیرا هم‌اکنون ذهن او وارد پروسه خریدن شده و آمادگی لازم برای پیشنهاد‌ها بعدی پیدا کرده است. اما روشی کارآمد و مؤثر در افزایش فروش، ارتباط با مشتریان سابق است. طبق تجربه جذب و نگهداری هر مشتری فعلی و قدیمی می‌تواند همانند داشتن 2۰۰ مشتری جدید باشد. علاوه بر این با ارتباط با مشتریان قبلی شما را از مزایا و معایب محصول از نظر مصرف‌کننده آگاه می‌سازد که این امر در بالاتر بردن کیفیت محصول و نیز شیوه بازاریابی بسیار مؤثر خواهد بود.

 

کاربرد تبلیغات در افزایش فروش

در آخر باید نباید نقش انواع روش‌های قدیمی و جدید تبلیغاتی را در افزایش فروش نادیده گرفت. تهیه و توزیع بروشور و کاتالوگ‌های رایگان،بنرها، بازاریابی پیامکی و تلفنی، نصب بیلبورد و دیگر راه‌های تبلیغاتی اینترنتی و سنتی اگر با مشاوره افراد آگاه و حرفه‌ای در آن زمینه انجام شود، میزان فروش را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهند داد.


امیدوارم توانسته باشم کمک شایانی در زمینه افزایش فروش محصولات شما تا چند برابر کرده باشم اینا نتیجه تجربیات شخصی بنده نیز می باشد موفق و سربلند باشید.

 

 

عنوان:تکنیک‌های مؤثر در افزایش فروش

منبع: حل و مشاوره کامپیوتر و موبایل ام سی