چگونه از اسلیپ شدن خودکار لپ تاپ و کامپیوتر جلوگیری کنیم؟

ابتدا وارد منوی Start شوید در قسمت Search عبارت Control Panel را جستجو کنید و روی Control Panel کلیک کنید.

چگونه از اسلیپ شدن خودکار لپ تاپ و کامپیوتر خود جلوگیری کنیم

 

مسیر زیر را در Control Panel طی کنید:

Control Panel => All Control Panel Items => Power Options

در صفحه ای که باز می شود سه plan اصلی Power را خواهید دید.حالتی که پس از نصب ویندوز فعال است،حالت متوازن یا Balanced است.این حالت زمانی که کامپیوتر نیازمند توان بیشتری از پردازنده باشد به طور خودکار سرعت آن را افزایش خواهد داد و در زمانی که به آن نیازی نباشد، سرعت آن را کاهش خواهد داد این حالت به صورت پیش فرض در ویندوز فعال است و اکثر کاربران در بیشتر موارد نیاز به حالتی بهتر از این ندارند. روی لینک Change plan settings کلیک کنید تا تغییر تنظیمات لازم را شروع کنیم. 

جلوگیری از اسلیپ شدن خودکار لپ تاپ و کامپیوتر

 

در صفحه ای که باز می شود دو منو وجود دارد.منوی اول Turn off the display برای خاموش شدن خودکار نمایشگر است.بخاطر پر مصرف بودن لپ تاپ و کامپیوتر،در این بخش بهتر است زمان کوتاهی را در زیر منوی باز شده انتخاب کنید اما اگر میخواهید سیستم و نمایشگر شما همواره روشن باقی بماند در زیر منو حالت Never به معنی هرگز را انتخاب کنید.منوی Put the computer to sleep به Sleep شدن خودکار سیستم پس از مدتی مشخص مربوط می شود.که زیر منوی مربوط به آن را باز کرده و باز حالت Never را انتخاب کنید.

جلوگیری از اسلیپ شدن لپ تاپ و کامپیوتر

 

در لپ تاپ ها دو حالت وجود دارد: متصل به برق Plugged in و معمولی On battery

زمانی که لپ تاپ متصل به برق است می توانید Sleep را از حالت Never خارج کنید.اما در حالت معمولی که لپ تاپ از شارژ باتری استفاده می کند،Sleep را در زمان کوتاه 15 یا 30 دقیقه انتخاب کنید.

جلوگیری از اسلیپ شدن لپ تاپ و کامپیوتر با استفاده از تنظیمات کنترل پنل

 

منبع: مرکز مشاوره کامپیوتر و موبایل ام سی