مقدمه :کسب و کار الکترونیک ( E-Business ) عنوان یکی از زیر مجموعه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر موسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان جدید موثر و کارا در این راستاست .

تجارت الکترونیک ( E-Commerce ) مفهوم و جریان نیرومندی است که جوامع کنونی را دستخوش تغییرات زیادی نموده است . تجارت الکترونیکی از نمونه های قابل لمس پیشرفت های شگرف تکنولوژی فناوری اطلاعات در عرصه اقتصاد  تجارت می باشد . این مدل از تجارت به دلیل مزایای فراوانی که برای جوامع انسان دارد ، به سرعت در حال همه گیر شدن است . می توان با قاطعیت ادعا کرد که تجارت الکترونیکی خیلی از محدودیت ها و نواقص تجارت سنتی را از پیش رو برداشته است .

برخی از سرفصل های این محصول:

  • تعاریف کسب و کار الکترونیک E-BUSINESS
  • تعاریف تجارت الکترونیک E-Commerce
  • تفاوت E-Commerce و E-Business
  • چارچوب های پیاده سازی تجارت الکترونیک
  • مراحل تجارت الکترونیکی
  • مدل ها
  • Business To Business – تجارت الکترونیکی بین
  • دو بنگاه
  • Business To Consumer – تجارت الکترونیکی
  • بین بنگاه و مصرف کننده
  • Business To Government – تجارت الکترونیکی بین بنگاه تجاری و دولت
  • Consumer To Business – تجارت الکترونیکی
  • بین مصرف کننده و بنگاه
  • Consumer To Consumer – تجارت الکترونیکی بین مصرف کننده با مصرف کننده
  • Consumer To Government – تجارت الکترونیکی بین مصرف کننده با دولت
  • Government To Government – تجارت الکترونیک بین دولت و دولت
  • Peer To Peer – تجارت الکترونیکی
  • نقطه به نقطه
  • مزایای تجارت الکترونیک
  • معایب کسب و کار – تجارت الکترونیک
  • جمع بندی
  • منابع

 

**قابل ارائه در دانشگاه و هنرستان و نیز این فایل قابل ویرایش می باشد**

 

 

 

عنوان: 

کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

منبع: مرکز مشاوره کامپیوتر و موبایل ام سی

کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک