مقدمه :کسب و کار الکترونیک ( E-Business ) عنوان یکی از زیر مجموعه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر موسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان جدید موثر و کارا در این راستاست .
تجارت الکترونیک ( E-Commerce ) مفهوم و جریان نیرومندی است که جوامع کنونی را دستخوش تغییرات زیادی نموده است . تجارت الکترونیکی از نمونه های قابل لمس پیشرفت های شگرف تکنولوژی فناوری اطلاعات در عرصه اقتصاد تجارت می باشد . این مدل از تجارت به دلیل مزایای فراوانی که برای جوامع انسان دارد ، به سرعت در حال همه گیر شدن است . می توان با قاطعیت ادعا کرد که تجارت الکترونیکی خیلی از محدودیت ها و نواقص تجارت سنتی را از پیش رو برداشته است .
برخی از سرفصل های این محصول:
- تعاریف کسب و کار الکترونیک E-BUSINESS
- تعاریف تجارت الکترونیک E-Commerce
- تفاوت E-Commerce و E-Business
- چارچوب های پیاده سازی تجارت الکترونیک
- مراحل تجارت الکترونیکی
- مدل ها
- Business To Business – تجارت الکترونیکی بین
- دو بنگاه
- Business To Consumer – تجارت الکترونیکی
- بین بنگاه و مصرف کننده
- Business To Government – تجارت الکترونیکی بین بنگاه تجاری و دولت
- Consumer To Business – تجارت الکترونیکی
- بین مصرف کننده و بنگاه
- Consumer To Consumer – تجارت الکترونیکی بین مصرف کننده با مصرف کننده
- Consumer To Government – تجارت الکترونیکی بین مصرف کننده با دولت
- Government To Government – تجارت الکترونیک بین دولت و دولت
- Peer To Peer – تجارت الکترونیکی
- نقطه به نقطه
- مزایای تجارت الکترونیک
- معایب کسب و کار – تجارت الکترونیک
- جمع بندی
- منابع
**قابل ارائه در دانشگاه و هنرستان و نیز این فایل قابل ویرایش می باشد**
عنوان: