تعریف بازی:  روبین،فاین و واندنبرگ(۱۹۸۳)،عنوان کرده اند برای اینکه فعالیتی را بازی نامید باید ۵ ویژگی داشته باشد:

-فرد برای انجام آن دارای انگیزه درونی باشد.

-به صورت آزادانه انتخاب شود.

-خوشایند(لذت بخش) باشد.

-واقعیت گریز باشد.

-بازیکن در بازی شرکت فعال داشته باشد.

انواع بازی

پیاژه(۱۹۵۱) بازیها را به سه دسته مهارتی، نمادین و باقاعده تقسیم می کند.

لی(۱۹۹۱) بازیها را به سه دسته تجربه ای،خلاقانه و نمایشی تقسیم می کند.

 

تعریف بازی درمانی

بازی درمانی نوعی روش درمانی است که برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و در آن کودکان مشکلات و مسایل خود را در یک سطح خیالی و تصویری به وسیله عروسک ها، گل مجسمه سازی و وسایل دیگر آشکار می نمایند(مک ماهون،۲۰۰۵)

نوعی از روان درمانی کودکان است که به آنها کمک می کند تجارب،احساسات و مشکلات خویش را به وسیله بازی با عروسک ها، اسباب بازیها و دیگر وسایل بازی بیان و برون ریزی کنند. این کار با راهنمایی و نظارت درمانگری آموزش دیده انجام می شود(کارول،۱۹۹۷)

فواید بازی

-به کودکان اجازه می دهد احساسات خود را به صورت کارآمد بیان کنند.

-به بزرگسالان اجازه می دهد وارد دنیای کودکان شوند و تساوی قدرت موقتی ایجاد شود.

-بازی برای کودکان لذت بخش است و اضطراب آنها را کاهش می دهد.

-به کودکان فرصت میدهد تا نقش های جدید را بازی کنند و رویکردهای حل مسئله را آزمایش کنند.

-باعث بلوغ تکاملی کودک می شود.

-ویژگی سمبلیک بازی باعث می شود کودک با خود فراموش شده اش ارتباط برقرار کند و تجارب حسی حرکتی اولیه را تجربه کند.

-به کودک کمک می کند مهارت های اجتماعی مورد نیاز را در موقعیت های مختلف کسب کند.

نظریه های بازی درمانی  و …

گرافیک: مناسب با رنگ بندی شاد و فوق العاده مناسب.

قابل ارائه در دبستان،هنرستان و دانشگاه ؛ قیمت با تخفیف ۵۰ درصدی فقط و فقط در فروشگاه مرکز مشاوره کامپیوتری و موبایلی ام سی.

 

 

عنوان: 

پاورپوینت بازی درمانی جامع و کامل

منبع: مرکز مشاوره کامپیوتر و موبایل ام سی

 

پاورپوینت بازی درمانی جامع و کامل