دانلود پایان نامه کامل از امینت و سیستم های بیومتریک به صورت فایل ورد (word)  و قابل اجرا در تمامی نسخه های آفیس از ۲۰۰۷ به بالا.

چکیده ای از مقدمه آغازین ”پایان نامه سیستم های بیومتریک” بدین شرح است:
برای فرمان اجازه ورود برای یک فرد نیاز داریم وی را شناسایی و هویت وی را تایید کنیم و مورد نظر ما انجام بررسیهایی است که بصورت خودکار توسط یک سیستم صورت بگیرد.
۱- آنچه که شما میدانید (یک کلمه عبور یا PIN)
۲- آنجه که شما دارید (یک کارت یا نشانه های دیگر)
۳- آنچه که شما هستید (مشخصات فیزیکی یا رفتاری)
مقدمه
انسان همواره در قرون و اعصار گذشته به دنبال روشهایی بود تا از داشته های خود محافظت نماید.


در عصر حاضر پیشرفت علم و فناوری چنان سرعت و شتاب فزاینده ای به خود گرفته است که دیگر به سادگی نمی توان بر زمان دقیق پایان یک عصر و آغاز یک دوره جدید اتفاق نظر داشت. پدیده های جدید پی در پی در حال ظهورند و هر یک به شدت بر ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی و سیاسی زندگی انسانها تأثیر می گذارند و به علت گستردگی این تأثیر و عمق نفوذ آن و تفاوت کشورهای مختلف در میزان توجه و اهتمام به هر مورد، شکاف میان کشورهای فقیر و غنی از هر لحاظ از جمله علمی، صنعتی و اقتصادی روز به روز در حال افزایش است. از جمله این پدیده ها می توان فناوری بیومتریک را نام برد که اگرچه از تخصصهایی سود می جوید که هر یک از آنها سابقه ی دیرینه در علم و صنعت دارند ولی دارای تعاریف، مفاهیم و کاربست های نو و جدیدی است. این فناوری که در واقع روشهای تعیین یا تأیید هویت افراد به صورت خودکار، طبق شناسه های فیزیولوژیکی یا رفتاری است در سالهای گذشته، بیشتر در فیلم های سینمایی به عنوان یک فناوری پیشرفته علمی- تخیلی نمود داشته است و در عین حال در تعدادی از مراکز حساس که نیازمند به ضریب امنیتی بالایی بوده اند نیز بکار گرفته شده است. پیچیدگی سخت افزاری و نرم افزاری سامانه‌ ها و کاربرد آنها، هزینه های ساخت و راه اندازی گزافی را به مجریان چنین طرحهایی تحمیل می کرده است. شناسایی افراد برای کنترل دسترسی آنها به منابع امنیتی همواره مورد توجه بشر حتی از زمانهای بسیارقدیم بوده است. در هر عصری، پیشرفته ترین تفکر و فناوری در این راه بکار رفته و تلاشهای زیادی در جهت بهبود روشهای موجود و ابداع روشهای بهتر انجام گرفته است. امروزه نیز تأمین امنیت یکی از شاخه های بسیار فعال علوم وتحقیقات است و با گسترش هرچه بیشتر ارتباطات و اشتراک منابع مالی، فنی و… نیاز به آن بیشتر احساس می شود. روشهای بکار رفته در هر دوره قوت و ضعف فناوری آن را به همراه دارد. به طور کلی می توان گفت که در هر دوره ای پیشرفتهای حاصل شده در روشهای شناسایی در جهت بالابردن دقت و اتوماسیون بیشتر فرایندهای لازم، بوده است. سیستمهای کامپیوتری سرعت، دقت و برنامه ریزی های پیچیده را برای ما به ارمغان آورده است. در عصر ما روی اتوماسیون روشهای سنتی و بهبود آنها با استفاده از توان پردازشی بسیار بالا و نسبتاً ارزان سیستمهای کامپیوتری تمرکز شده است. از مدتها قبل مشخصاتی مثل قیافه ، رنگ چشم ، قد ، رنگ موی سر و… برای شناسایی افراد بکار می رفته و معمول بوده است که این مشخصات همانند نام و نام خانوادگی افراد در شناسنامه یا کارتهای شناسایی آنها ثبت شود. ویژگیهای یاد شده به همراه مشخصات فیزیولوژیکی و زیستی و مشخصات رفتاری مجموعه روشهایی را در بر می گیرد که به Biometrics معروفند.
مفهوم بیومتریک
از کلید برای ورود به خانه یا اتومبیل خود استفاده می کنید، با نام کاربری ۱ و کلمه ورود ۲ وارد کامپیوتر شخصی تان میشوید و احتمالاً تاکنون اضطراب ناشی از گم شدن کلید و یا فراموش کردن کلمه رمز را تجربه کردید .اگر کلیدتان را گم کنیدو یا کلمه رمز را روی یک تکه کاغذ بنویسید شخص دیگری می تواند آن را پیدا و به راحتی از آن استفاده کند، به طوری که انگار خود شما است. این مسئله و مشکلات امنیتی این روش ها باعث شده در مکان هایی که نیازمند امنیت بالا هستند، به سیستم های بیومتریکی رو بیاوریم. بیومتریک علم شناسایی افراد از طریق مشخصات انسانی اوست که شامل اثر انگشت،کف دست ،صورت ، امضاء ، دست خط ،اسکن عنبیه و شبکیه ، صدا و غیره است. در علم بیومتریک اعضایی از بدن مورد توجه قرارگرفته که استفاده از آنها راحتتر و کم ضررتر باشد. هر کدام از روشهای مورد استفاده دارای نقاط ضعف و قدرتی هستند که باترکیب آنها با دیگر روشهای امنیتی می توان ضعفهای موجود را از بین برد.این سیستم طوری طراحی شده که به جای استفاده از چیزی که شما دارید مثل یک کلید و یا چیزی که شما می دانید مثل کلمه رمز از آنچه که وجودتان را ساخته استفاده می کنید یعنی ویژگی های فردی شما،چیزهایی که هیچ گاه گم، دزدیده و یا فراموش نمی شوند. همیشه و همه ……..

 

فهرست مقاله:

  1. مقدمه
  2. فصل اول مقدمه ای بر علم بیومتریک
  3. تاریخچه
  4. مفهوم بیومتریک
  5. اصطلاحات رایج در علم بیومتریک
  6. سیستم بیومتریک
  7. فناوری‌های امنیتی بیومتریک
  8. ویژگی‌های بیومتریک انسان
  9. سیستمهای تشخیص هویت
  10. تأیید هویت
  11. تعیین هویت
  12. روش های تصدیق هویت
  13. معماری سیستمهای بیومتریک
  14. پارامترهای مهم در سیستم‌های بیومتریک
  15. خطا در سیستم های بیومتریکی
  16. فصل دوم طبقه بندی متدهای بیومتریک
  17. بیومتریکهای فیزیولوژیکی
  18. چشم
  19. اثر انگشت
  20. چهره نگاری
  21. دست
  22. رگ ها
  23. گوش
  24. لب ها
  25. ساختار ظاهری پوست
  26. طیف الکترو مغناطیسی پوست
  27. ناخن
  28. بیومتریکهای رفتاری
  29. امضا نگاری
  30. نحوه ی تایپ کردن
  31. دستخط
  32. صوت نگاری
  33. نحوه ی راه رفتن
  34. بیومتریکهای شیمیایی
  35. (Deoxyribo Nucleic Acid ) DNA
  36. نمایشگر دمای نقاط بدن
  37. روش های دیگری از بیومتریکها
  38. ترکیبات بیومتریک
  39. کارتهای شناسایی بیومتریک
  40. مزایای کارت شناسایی بیومتریک
  41. مراحل ایجاد یک کارت شناسایی بیومتریک
  42. مراحل بررسی یک کارت بیومتریک
  43. فصل سوم امنیت بیومتریک
  44. امنیت بیومتریک
  45. امنیت در سیستم های بیومتریک
  46. کاربردهای بیومتریک
  47. شناسایی مجرمان
  48. خودپردازها/ پایانه های فروش
  49. تجارت الکترونیک / تلفنی
  50. دسترسی به رایانه/ شبکه
  51. دسترسی فیزیکی/ زمانی و کنترل حضور و غیاب
  52. شناسایی شهروندان
  53. شناسایی ملی
  54. مدیریت بحران های بزرگ شهری
  55. رأی گیری
  56. گواهینامه رانندگی
  57. توزیع امکانات عمومی
  58. نظارت
  59. فصل چهارم نتیجه گیری
  60. نتیجه گیری
  61. دنیای آینده
  62. منابع و مأخذ

تعدادی تصاویر از محتوای فایل به شرح ذیل می باشد:

پایان نامه سیستم های بیومتریک

پایان نامه سیستم های بیومتریک

پایان نامه سیستم های بیومتریک

دانلود پایان نامه سیستم های بیومتریک

پایان نامه سیستم های بیومتریک و امنیت آن

دانلود پایان نامه بیومتریک

 

عنوان پایان نامه :  پایان نامه سیستم های بیومتریک
*قابل ویرایش و ارائه در دانشگاه*

 

 

عنوان:

پایان نامه کامل امینت و سیستم های بیومتریک

منبع: مشاوره کامپیوتر و موبایل ام سی

دانلود

 

پایان نامه کامل امینت و سیستم های بیومتریک